Facebook

poniedziałek, 9 stycznia 2012

Spaghetti carbonara

Dzisiaj zaprezentuję przepis na spaghetti carbonara. W oryginalnej wersji jest to fettuccine carbonara.
Jednak ja postanowiłam zaoszczędzić odrobinę kalorii i wykorzystałam tutaj spaghetti z mąki pełnoziarnistej.

Składniki z oryginalnego przepisu (dla 4 osób):
4 grubo pokrojone plastry bekonu (280g), 375g makaronu fettuccine, 3 lekko ubite żółtka jaj,
1 szklanka śmietany (250ml), 1/2 szklanki drobno stratego parmezanu (30g), 2 łyżki świeżego szczypiorku.*
*przepis zaczerpnięty z tomu I, Kuchnia włoska, s. 84.

Spaghetti carbonara jest dość popularnym daniem. Jadłam tą potrawę w wielu restauracjach i knajpkach, jednak nigdy tak naprawdę nie byłam zadowolona z jej smaku. Dlatego postanowiłam spróbowac przygotować ją sama i oto rezultaty:

Moje składniki dla 2 osób:
  • 200g makaronu spaghetti z mąki pełnoziarnistej,
  • kilka plasterków bekonu (w zależności od upodobań),
  • oliwa z oliwek, 
  • 2 żółtka jaj,
  • ok 1/2 szklanki śmietany,
  • ser parmezan drobno starty ok 2-3 łyżek (ilość uzależniona indywidualnie),
  • sól i pieprz do smaku.
Wykonanie:
Patelnię lekko skrapiam oliwą z oliwek i podsmażam na niej pokrojony w paseczki bekon.
W międzyczasie gotuję al dente makaron z odrobiną soli.
Ubijam trzepaczką lekko żółtka, dodaję śmietanę i ser. Doprawiam do smaku solą i pieprzem. Całość delikatnie ubijam.
Wlewam powstałą masę do odcedzonego makaronu, dodaję bekon i całość dokładnie mieszam. Nie można doprowadzić do tego aby żółtka się ścieły.
Gotową potrawę przekładam do lekko ogrzanego półmiska.

I gotowe!







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz :)